روژین روژین ، تا این لحظه: 15 سال و 2 ماه و 1 روز سن داره

دختر نازمون روژین

مادر

1390/3/2 17:56
نویسنده : مامان روژین
730 بازدید
اشتراک گذاری

آسمان را گفتم

 می توانی آیا

بهر یک لحظه ی خیلی کوتاه

 روح مادر گردی ؟

 صاحب رفعت دیگر گردی

  گفت نی نی هرگز 

 من برای این کار

کهکشان کم دارم

 نوریان کم دارم

 مه و خورشید به یهنای زمان کم دارم

 

خاک را پرسیدم

 می توانی آیا

 دل مادر گردی ؟

 آسمانی شوی و خرمن اختر گردی ؟

گفت نی نی هرگز 

من برای این کار

بوستان کم دارم

در دلم گنج نهان کم دارم

 

این جهان را گفتم

هستی و مکان را گفتم

می توانی آیا

 لفظ مادر گردی ؟

همه ی رفعت را

همه ی عزت را

همه ی شوکت را

بهر یک ثانیه بستر گردی ؟

گفت نی نی هرگز

من برای این کار

 آسمان کم دارم

 اختران کم دارم

رفعت و شوکت و شأن کم دارم

عزت و نام و نشان کم دارم

 تصاویرشباهنگ Shabahang Pictures

آن جهان را گفتم 

 می توانی آیا

لحظه ای دامن مادر باشی ؟

مهد رحمت شوی و سخت معطر باشی ؟

گفت نی نی هرگز

من برای این کار

باغ رنگین جنان کم دارم

آنچه در سینه مادر بود آن کم دارم

 تصاویرشباهنگ Shabahang Pictures

روی کردم با بحر

گفتم او را آیا

میشود اینکه به یک لحظه ی خیلی کوتاه

پای تا سر همه مادر گردی ؟

عشق را موج شوی

مهر را مهردرخشان شده در اوج شوی؟

گفت نی نی هرگز

من برای این کار

بیکران بودن را

بیکران کم دارم

ناقص و محدودم

بهر این کار بزرگ

قطره ای بیش نیم

طاقت و تاب و توان کم دارم

تصاویرشباهنگ Shabahang Pictures 

صبحدم را گفتم

می توانی آیا

لب مادر گردی ؟

عسل و قند بریزد از تو

لحظه حرف زدن

جان شوی عشق شوی مهر شوی زر گردی ؟

گفت نی نی هرگز

گل لبخند که روید ز لبان مادر

به بهار دگری نتوان یافت

در بهشت دگری نتوان جست

من از آن آب حیات

من از آن لذت جان

که بود خنده ی او چشمه ی آن

من از آن محرومم

خنده ی من خالیست

زان سپیده که دمد از افق خنده ی او

خنده ی او روح است

خنده ی او جان است

جان روزم من اگر ، لذت جان کم دارم

روج نورم من اگر ، روح و روان کم دارم

 

کردم از علم سؤال

می توانی آیا

معنی مادر را 

بهر من شرح دهی ؟

گفت نی نی هرگز

من برای این کار

منطق و فلسفه و عقل و زبان کم دارم

قدرت شرح و بیان کم دارم

 

در پی عشق شدم

تا در آیینه ی او چهره ی مادر بینم

دیدم او مادر بود

دیدم او در دل عطر

دیدم او در تن گل

دیدم او در دم جانپرور مشکین نسیم

دیدم او در پرش نبض سحر

دیدم او در تپش قلب چمن

دیدم او لحظه روییدن باغ

از دل سبزترین فصل بهار

لحظه پر زدن پروانه

در چمنزار دل انگیز ترین زیبایی

بلکه او در همه ی زیبایی

بلکه او در همه ی عالم خوبی ، همه ی رعنایی

 

همه جا پیدا بود

همه جا پیدا بود .

۩۞۩  سلام عزیزم خیلی خوش آمدی تصاویرشباهنگ Shabahang's Pictures ۩۞۩ 

خدایا نمی دونم چطور باید شکرتو بجا بیارم که بهم این فرصت و دادی که بتونم مادر باشم . بهترین و زیباترین هدیه ات رو بهم دادی و بهترن و زیباترین حسی رو که می تونه وجود داشته باشه تو وجودم جاری کردی . ممنونم خدا جونم . به خاطر رحمت بیکرانت ممنونم . به خاطر اینکه لذت مادرشدن رو تجربه میکنم ازت ممنونم . می تونم خالصانه و بدون هیچ چشم داشتی دوست داشته باشم .می تونم تمام وجودم رو فدا کنم بدون اینکه لحظه ای شک کنم . به خاطر این حس و به خاطر همه چیز ممنونم .

دوست دارم خداااااااااااااااااااااااااااااااااا .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (17)

مامان فرشته
2 خرداد 90 3:35
سلام عزیز دلم
قربونت برم مادر با احساس
می دونم که از ته دلت این نوشته ها رو نوشتی کاملاً حست مشخصه
بهترینی
بوسسسسسسسس


همه مامان ها در نوع خودشون بهترینند . می بوسمت .
مامان فرشته
2 خرداد 90 4:00
فدات بشم گلم منو ببخش که نمی تونم تند تند بیام چون خیلی برام سخت شده پای نت بشینم
اما همیشه دوستتون دارم


خدا نکنه عزیزم . ما هم دوستتون داریم .
مامان کيانا
2 خرداد 90 9:46
سلام عزيزم روزت مبارک...اميدوارم صدها سال در کنار خانواده شاد باشي ...روژين گلي رو ببوس...ضمنا شعرت هم خيلي زيبا بود ممنون از حسن انتخابت


یه دنیا ممنون .
مامان هلیا
2 خرداد 90 10:50
بسیار بسیار زیبا و دل انگیز بود
خوشحالم از اینکه ماهم دخمل داریم و این حس پاک و زیبا را یه روز تجربه می کنن دخملی هامون
عزیزم روز زن رو بهت تبریک میگم بوسسسسس


خیلی لطف داری . ممنون .
سارا
2 خرداد 90 11:52
سلام عزیزم:
خیلی زیبا بود و با احساس
روزت مبارک عزیزم
ببخشید خیلی دیر میام گرفتارم


سلام گلم . مرسی . امان از این گرفتاریها.
مژگان
2 خرداد 90 13:00
سلام عزیزم روزت مبارک شعر زیبایی بود


مرسی خانمی . قابلی نداره .
محمد گیان
2 خرداد 90 13:39
سلام خاله خوبی سلام روژین جان چطوری خوبی
خاله جان روز زن رو بهت تبریک میگم



مرسی محمد عزیزم .
مامان ماهان
2 خرداد 90 16:18
خیلی خیلی زیبا بود عزیزم
میلاد دختر نبوت ، همسر ولایت ، مادر امامت ، برشما مبارک باد . . .

روزت مبارک


ممنونم .
مامان ابوالفضل
2 خرداد 90 17:28
مامان روژین جون ، دوست عزیزم روزت مبارک


قربون تو دوست جونی .
مامان هوراد
2 خرداد 90 19:44
خیلی زیبا و پر احساس بود
واقعا ممنون
مادران آبی‌ترین، دریایی‌ترین و آسمانی‌ترین فرشته زندگی هستند
روزت مبارک فرشته خلقت . . .



مرسی عزیزم . مامان ها همه ترین های خوب دنیا هستند .
مامان فرشته
2 خرداد 90 22:36
بوس بوس
مامان اراد
3 خرداد 90 2:34
سلام دوست عزيزم .حالتون چطوره ؟با زحمتاي مانميدوني اراد چقدر علاقه به فلش هاش پيدا كرده. واققققققققققققعا مرسي.
روز زن و مادر هم بر شما مادر نمونه و فداكار كه دختر خوبي مثل روژين جان پرورش دادي مبارك. انشاالله سايه ي مهر شما مادر مهربان هميشه سايه گستر زندگي ناز گلتون باشه


سلام عزیزم . چه زحمتی . خدا روشکر که آراد جونم راه افتاد .
مریم
3 خرداد 90 10:56
سلام مامان روژین جان

مطلبت خیلی قشنگ و زیبا بود
واقعا که هیچ چیز جای قشنگ مادر را نمیگیره از نظر صبوری و مهربونی و گذشت و استقامت و عشق خالصانه
روزمادر بر شما و مادر آینده (روژین جان عزیزم )100 هزار مبارک


مرسی مریم جون .
مامان حسین
3 خرداد 90 12:20
سلام مامان مهربون
روزت مبارک


مرسی گلم .
زينب عشق مامان و بابا
3 خرداد 90 12:23
سلام روز مادر مبارك


ممنونم .
محمد گیان
3 خرداد 90 12:59
سلام خاله سلام روژین خوشگله چه خبر شعر جدید چی خوندی


محمد گیان جان اگه بخوام تمام شعرهاو سوره های قرآنی رو که روژین میخونه تو ولاگش بذارم ، کل وبلاگ میشه فقط صدای روژین .مرسی عزیزم که اینقدر لطف داری .
فتانه
8 خرداد 90 12:24
وایییییییییییییییییی خیلی قشنگ بود واقعا. من هم خدا رو شکر میکنم که لیاقت مادر شدن و بهم داد